Vind het beste administratiekantoor in Brunssum

Kom gemakkelijk en snel in contact met een administratiekantoren uit Brunssum en omgeving. Vergelijk gratis offertes en bespaar op de kosten. Zonder enige verplichting.

Gratis - Vrijblijvend

Administratiekantoren Brunssum

Top 15 administratiekantoren in Brunssum

Compleet overzicht van alle administratiekantoren in Brunssum en omgeving

Gratis offertes vergelijken Bespaar tot 40% door offertes te vergelijken!

In Brunssum zijn 15 administratiekantoren beschikbaar. Op deze pagina vind je een overzicht van alle administratiekantoren uit Brunssum. Ieder administratiekantoor heeft een eigen bedrijfspagina met informatie over het betreffende kantoor. Denk aan adresgegevens, contactgegevens en bedrijfsbeoordelingen. Alle kantoren in deze bedrijvengids zijn handmatig geselecteerd door Administratiekantoorwijzer.nl.

Administratiekantoor Brunssum gezocht?

Wanneer je een administratiekantoor zoekt dan zoek je een vakkundig kantoor met bij voorkeur scherpe tarieven. Blader door het onderstaande overzicht en neem vrijblijvend contact op met het administratiekantoor van jouw keuze. Niet zelf zoeken? Maak gratis gebruik van onze (vrijblijvende) offerteservice.

Start nu je gratis offerteaanvraag!

Vergelijk tarieven van administratiekantoren en bespaar op de kosten. Via ons vind je snel en gemakkelijk het beste administratiekantoor met de scherpste tarieven!

Over Brunssum

Brunssum is een plaats in de provincie Limburg en telt in totaal 28289 inwoners, verdeeld over Brunssum 12859 huishoudens. Per 2572 huishoudens is er 1 administratiekantoor beschikbaar.

Vind het beste kantoor met het scherpste tarief

Vergelijk offertes en bespaar op de kosten!

Administratiekantoor in Brunssum nodig?

Op zoek naar een administratiekantoor in Brunssum? Met de hulp van een administrateur hoef je nooit meer te veel tijd te besteden aan je administratie: je houdt meer tijd over voor je eigen werkzaamheden en kan zo zelfs meer omzet draaien!

Start gratis offerteaanvraag!

Na je aanvraag ontvang je tot 5 offertes van experts in jouw regio. Vergelijk de aanbiedingen en kies het administratiekantoor dat het beste bij je past!

Op deze pagina lees je wat een administrateur voor jou kan betekenen. Je vindt hier meer informatie over de verschillende administratieve werkzaamheden die zij jou uit handen nemen en je leest wat de vele mogelijkheden zijn. Natuurlijk vind je hier praktische prijsinformatie én handige tips voor het kiezen van een administratiekantoor! Zo krijg jij de beste hulp voor je administratie.



Waarom de administratie uitbesteden?

Er zijn verschillende redenen waarom steeds meer mensen hun administratie in Brunssum uitbesteden. De belangrijkste reden is waarschijnlijk de grote tijdsbesparing. Ondernemers houden meer tijd over en als zij deze besteden aan andere werkzaamheden is het zelfs mogelijk om de omzet te vergroten!

Administratie uitbesteden is een investering in je onderneming!

Je krijgt een administratie die helemaal in orde is en een persoonlijk advies voor als je financiële investeringen wilt doen. Hierdoor voorkom je problemen met de belastingdienst en weet je zeker dat je binnen een mum van tijd

De belangrijkste voordelen:

Heb je nog twijfels? Hieronder staan de grootste voordelen van het uitbesteden van je administratie op een rij:

  • Je bespaart waardevolle tijd die je weer kan steken in andere werkzaamheden.
  • Je hebt zo de mogelijkheid je omzet en winst te vergroten.
  • Je hebt minder kans op boetes, omdat je administratie goed op orde is.
  • De administrateur geeft je een persoonlijk advies.

Voor wie?

Een administratiekantoor richt zich grotendeels op zzp maar ook bv’s en nv’s kunnen uiteraard terecht bij administratiekantoren in Brunssum. Een administratiekantoor is er ook voor particulieren. Mensen die hulp nodig hebben bij hun belastingaangifte bijvoorbeeld, of particulieren die op de een of andere manier een administratie moeten bijhouden. Bijvoorbeeld de verhuurders van studentenkamers of appartementen!

administratiekantoor Brunssum

Wat kost een administratiekantoor?

De kosten van de administratie liggen gemiddeld rond de €40,- tot €70,- per uur. Het hangt enorm af van wat je precies laat doen. Voor een belastingaangifte voor ondernemers liggen de kosten gemiddeld tussen de €115,- tot €165,-. Hierbij geldt: hoe complexer je onderneming en ingewikkeld je administratie, des te hoger de kosten.

Als je een salarisadministratie wilt uitbesteden dan kost dit je gemiddeld vanaf €15,- per loonstrook. Hoe meer medewerkers je in dienst hebt, hoe groter de kans dat de prijs per loonstrook lager is.

Administratiekantoor: tarieven 2022

Klus

Gemiddelde prijs*

Belastingaangifte zzp’ers en ondernemers (W-biljet)

€115,- tot €165,-

Opstellen van een jaarrekening voor een bv

Vanaf €450,-

Debiteurenbeheer

Ontvang gratis offertes voor een prijsindicatie

Salarisadministratie

Vanaf €15,- per loonstrook

*Let op: dit zijn gemiddelde tarieven. Exacte prijs weten? Vraag dan gratis offertes aan!

Deze factoren beïnvloeden de kosten

De kosten van je administratie hangen nauw samen met verschillende factoren. De omvang van je onderneming bijvoorbeeld en de manier waarop je administratie is bijgehouden. Bovendien hanteert elk administratiekantoor andere tarieven.

De kostprijs is afhankelijk van deze factoren:

  • Het uurtarief: elk administratiekantoor hanteert een eigen tarief, hierdoor kunnen de kosten verschillen per kantoor.
  • De omvang van je onderneming: hoe groter je onderneming, des te groter de administratie. Hierdoor is de expert meer tijd kwijt, en ben je duurder uit.
  • Hoe de administratie aangeleverd wordt: is de administratie een chaos dan nemen de belastingaangiftes meer tijd in beslag en ben je duurder uit. Heb je alles netjes op orde betaal je juist minder!
  • Specifieke taken: de prijs hangt af van de specifieke taken die je uitbesteedt. Sommige taken zijn nu eenmaal goedkoper dan de andere.
  • Geheel of gedeeltelijk uitbesteden: besteed je de hele administratie uit dan liggen de prijzen natuurlijk hoger dan wanneer je slechts een deel van de administratie uit handen geeft.

Administratie laten doen door een administratiekantoor?

Vergelijk gratis offertes en vind het beste kantoor in je eigen regio!

Wat doet een administratiekantoor?

Een administratiekantoor voert verschillende taken uit. Te beginnen met de administratie voor het zzp in Brunssum. Dit bestaat uit het bijhouden van alle inkomende en uitgaande facturen. Met een goed debiteurenbeheer is het mogelijk om onbetaalde facturen te voorkomen!

Andere taken die zij je uit handen kunnen nemen zijn de belastingaangiftes, ook de btw-aangifte! Het voordeel hiervan is dat je zeker weet dat de aangiftes op tijd zijn gedaan, en het geld op tijd is betaald. Zo voorkom je problemen met de belastingdienst en hoef jij je geen zorgen te maken over hoge boetes!

Hieronder gaan we nog dieper in op de verschillende werkzaamheden van administratiekantoren. Wil jij meer informatie over de prijzen? Vraag dan snel gratis offertes aan!

Boekhouding

De boekhouding is de financiële verantwoording van je bedrijf. De boekhouding bestaat uit verschillende ‘dagboeken’ met daarin alle belangrijke cijfers met betrekking tot je in- en verkoop, alle bankafschriften en de kasadministratie. Het bijhouden van de boekhouding is ontzettend belangrijk, omdat je hiermee een goede indruk krijgt van de financiële staat van je onderneming!

Financieel advies

Wil je een grote investering doen of twijfel je wat de beste richting is voor je onderneming? Dankzij de jarenlange ervaring van administrateurs, kun je de experts een persoonlijk financieel advies vragen. Dit kan op verschillende vlakken! Vaak gaat het om een investering voor een bedrijfspand of bedrijfswagen. Maar het kan ook zijn dat je wilt investeren in energiezuinige maatregelen en graag wilt weten wat de subsidiemogelijkheden zijn!

Belastingaangifte

Een administratiekantoor is uiteraard ook voor de belastingaangifte in te schakelen. Zowel voor particulieren als bedrijven! Naast de reguliere inkomstenbelasting hebben ondernemers ook te maken met de aangifte voor de omzetbelasting, vennootschapsbelasting en eventueel zelfs de dividendbelasting. Door de aangiftes uit te besteden weet je zeker dat dit op tijd wordt gedaan en helemaal klopt: je bespaart geld op je belastingen en voorkomt problemen met de belastingdienst!


Wil jij je administratie uitbesteden aan een expert?

Vind snel een administratiekantoor bij jou in de buurt en bespaar tot wel 40%!
Gratis offertes vergelijken!


Financiële rapportages opstellen

Ondernemers hebben jaarlijks te maken met verschillende financiële rapportages. Zo zijn sommige bedrijven bijvoorbeeld verplicht om een jaarrekening te deponeren bij de KvK. Zelfs als je dit niet verplicht bent, kan het opstellen van een jaarrekening toch een heel goed idee zijn om een duidelijk inzicht te krijgen in de huidige situatie.

Naast de jaarrekening kan het ook gaan om begrotingen, een overzichtelijke risico-analyse of een overzicht van de financiële administratie.

Salarisadministratie

Wanneer je werknemers in dienst hebt, ben je verplicht om een salarisadministratie bij te houden. In deze administratie houd je alle gegevens bij van je werknemers. Hun persoonlijke gegevens, maar ook al hun loonstroken en jaaropgave.

Waarom is de salarisadministratie belangrijk?

Allereerst omdat je wil dat de medewerkers hun correcte verloningen krijgen om problemen te voorkomen. Met een goede salarisadministratie weet je zeker dat iedereen op tijd wordt betaald. Anderzijds is het belangrijk om te weten wat je medewerkers verdienen, zodat je ook precies weet hoeveel je moet inhouden voor de loonbelasting. Jij bent immers degene die dit voor je werknemers afdraagt aan de belastingdienst.

Crediteuren- en debiteurenbeheer

Wanneer je te maken hebt met crediteuren en debiteuren, dan is een debiteuren- en crediteurenbeheer ook een goed idee. Dit is een duidelijk overzicht van alle betaalde en nog openstaande facturen. Enerzijds voorkom je dat je zelf in de problemen komt door facturen te laat te betalen. Anderzijds is het ook duidelijk als één van je crediteuren je nog niet betaald heeft!

administrateur Brunssum

Wat kan ik laten doen?

Bij het uitbesteden van de administratie heb je verschillende opties:

  • Administratie zelf doen: het voordeel hiervan is dat je geen extra kosten hebt. Een nadeel is dat je veel tijd kwijt bent en je moet inlezen in ingewikkelde materie. Daar staat weer tegenover dat, wanneer je dit goed doet, je een goed beeld hebt van de financiële staat van je onderneming.
  • Administratie gedeeltelijk uitbesteden: dit houdt in dat je zelf een deel van je administratie bijhoudt en het administratiekantoor de rest doet. Jij bepaalt zelf welke taken je uit handen geeft. Wat we vaak zien is dat de ondernemers zelf alle administratie bijhouden en vervolgens de ingewikkelde klussen, zoals de aangiftes en jaarverslagen, uitbesteden. Voordeel is dat je niet te veel betaalt en dat je minder tijd kwijt bent dan wanneer je alles zelf zou doen.
  • Administratie geheel uitbesteden: hierbij voert het administratiekantoor in Brunssum alle administratie uit. Jij hoeft zelf niks meer te doen en houdt veel tijd over. Hierdoor kun je alle tijd steken in het laten groeien van je bedrijf!

Vergelijk administratiekantoren in Brunssum en kies het beste aanbod!

Je besparing loopt op tot wel 40% op de totaalprijs!

Administratiekantoor kiezen: zo doe je dat!

Op zoek naar een administratiekantoor in Brunssum dat je goed kan helpen met jouw boekhouding? We raden je aan om meerdere kantoren met elkaar te vergelijken en zo te kiezen voor het administratiebedrijf dat het beste bij je past. Hieronder geven we je een aantal praktische tips, zodat je zeker weet dat je het beste kantoor kiest! Hulp nodig met het vergelijken van administratiekantoren? Vergelijk dan gratis offertes!

Locatie van administrateur

Het is altijd slim om te kijken naar de locatie van het administratiekantoor. Als je persoonlijk afspreekt, dan is het fijn als je zelf niet te ver hoeft te reizen: je bespaart dan waardevolle reistijd én reiskosten. Andersom hoef je minder voorrijkosten te betalen als de administrateur bij jou langskomt. Kies daarom het liefst altijd voor een administratiekantoor in Brunssum.

Groot of klein kantoor

Je hebt de keuze tussen grote en kleine administratiekantoren in Brunssum. Welke het beste bij je past, hangt echt helemaal af van je eigen voorkeuren. Grote bedrijven gaan snel te werken en hebben een iets minder persoonlijke aanpak. Een klein administratiekantoor of zzp’er heeft juist een hele persoonlijke aanpak en is daardoor vaak iets meer betrokken bij je bedrijf. Sommige ondernemers vinden dit fijn, anderen vinden de anonimiteit bij een groot administratiekantoor juist prettiger.

Keurmerken en referenties

Wil je verzekerd zijn van een expert, kies dan voor een administratiekantoor dat beschikt over één of meerdere keurmerken. NOAB is de nationale branchevereniging voor administratiekantoren. Met dit keurmerk weet je zeker dat je goed zit!

Daarnaast is het slim om referenties te vragen van eerdere klanten, zij kunnen je inzicht geven in de service van de administrateur!

Specialisme nodig of niet?

Niet elke administrateur heeft ervaring met elke branche. Je administratie en belastingaangiftes kunnen er heel anders uit zien, afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Voor een stichting zonder winstoogmerk ziet de administratie er bijvoorbeeld al heel anders uit dan voor een grote multinational.

Kijk naar de branche waarin je werkzaam bent en vraag je dan af of je ook te maken hebt met bijzondere uitzonderingen, belastingregels of andere voordelen. Het is altijd slim om te kiezen voor een administrateur met ervaring in jouw branche!

Hoe lever je de gegevens aan?

Hoe de administrateur te werk gaat, verschilt ook per administratiebedrijf. De ene expert wil de gegevens het liefst in één keer ontvangen terwijl je bij het andere kantoor je gegevens op elk moment kan aanleveren. Bonnetjes inleveren op het moment dat je ze krijgt bijvoorbeeld!

Daarnaast zijn er kantoren die vooral werken met op papier aangeleverde administratie terwijl andere vooral met digitaal aangeleverde gegevens werken. Vraag dus waar het administratiekantoor mee werkt en wat jij het liefst zou doen.

Tarieven

Elk administratiekantoor hanteert andere tarieven. De kosten verschillen dus per expert. Wil je verzekerd zijn van een eerlijke prijs, dan is het slim om te kijken naar de prijs en hoe deze is opgebouwd. Doe dit ook bij andere administratiekantoren en vergelijk de tarieven. Zo ben je altijd verzekerd van een eerlijke prijs!

Goed gevoel

Tot slot is het ontzettend belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij dit administratiekantoor in Brunssum. Je geeft gevoelige informatie uit handen natuurlijk, dus je moet erop vertrouwen dat zij hier professioneel mee omgaan. Bovendien moet je er van uit kunnen gaan dat het advies dat je krijgt goed is. Heb jij geen goed gevoel bij het kantoor, zoek dan zeker verder naar een andere administrateur die je beter kan helpen.

Administratiekantoor gezocht?

Vergelijk gratis offertes en bespaar tot wel 40% op de kosten!

Administratiekantoor of boekhouder nodig?

Als je op zoek bent naar iemand om je administratie uit te besteden, dan kom je ook vaak boekhouders tegen. Wat is nu precies het verschil en wie schakel je het beste in?

  • In een administratiekantoor werken verschillende administrateurs. Zij hoeven niet per se een administratieopleiding gevolgd te hebben, maar kunnen je ook goed helpen doordat ze zelf gewoon voor kennis en ervaring hebben opgedaan. Het administratiekantoor is geschikt voor de eenmanszaak en het mkb, de kleinere bedrijven en ondernemers. Tot 30 medewerkers is het inschakelen van een administratiekantoor een goed idee: dan ben je ook goedkoper uit, want de tarieven van administratiekantoren liggen vaak lager.
  • Boekhouders hebben vaak een specifieke opleiding gevolgd, al is het geen beschermd beroep (zoals bijvoorbeeld het beroep van accountants). Boekhouders richten zich vaak op iets grotere bedrijven, al is het zzp ook welkom bij een boekhoudkantoor. De kosten liggen vaak iets hoger.

administratie uitbesteden Brunssum

Administratie uitbesteden? Vergelijk gratis offertes!

Meer tijd voor andere werkzaamheden nodig om zo je omzet te vergroten? Dan is het een goed idee om je administratie uit te besteden aan een ervaren administratiekantoor bij jou in de buurt. Een expert neemt je boekhouding, salarisadministratie of jaarverslagen uit handen zodat jij meer tijd overhoudt. Administratiekantoor gezocht?

Start nu je gratis offerteaanvraag!

Je ontvangt hierna zo snel mogelijk tot 5 offertes van administratiekantoren in jouw regio. Vergelijk de verschillende offertes, en bespaar zo tot wel 40% op de kosten van je boekhouding! Je bent altijd verzekerd van een eerlijke prijs en je kiest een administrateur die bij je past. De offerteaanvraag is gratis en helemaal vrijblijvend.


Gratis offertes vergelijken

Veelgestelde vragen:

De administratie van ondernemers bestaat voor een groot deel uit een financiële verwantwoording. Hierin vind je de inkomende en uitgaande facturen terug, de eventuele salarisadministratie en een urenregistratie.

Een goede administratie geeft inzicht in de financiële status van je onderneming. Vanuit de belastingdienst ben je verplicht om je administratie goed bij te houden en deze in ieder geval 7 jaar te bewaren.
Het bijhouden van de administratie hoeft niet moeilijk te zijn, maar het kost vooral veel tijd. Bovendien moet je weten welke gegevens je moet bijhouden en op welke manier je een duidelijk overzicht houdt.

Om tijd te besparen en zeker te weten dat je administratie goed op orde is, is het slim om een administratiekantoor in te schakelen.

Administratiekantoren houden zich bezig met taken zoals het bijhouden van alle facturen, het kasoverzicht en de salarisadministratie. Ook stellen ze financiële rapporten op en doen ze je aangiftes.

Een administrateur neemt de verschillende onderdelen van je administratie van je over. Jij bepaalt zelf welke onderdelen dit zijn, zo kun je ook een deel van de administratie zelf nog bijhouden.

De belastingdienst verplicht ondernemers om hun administratie ten minste 7 tot 10 jaar te bewaren. Ook als je ondertussen met je onderneming gestopt bent, moet je deze gegevens nog aan de belastingdienst kunnen laten zien als zij hierom vragen.

Het bewaren van je administratie kan op papier, maar om ruimte te besparen is het ook mogelijk om alle administratie digitaal te bewaren.

Het gemiddelde uurtarief van een administrateur ligt tussen de €40,- tot €70,- per uur. Toch hangen de exacte kosten af van de specifieke taken die je uitbesteedt. Voor belastingaangiftes liggen de kosten tussen de €115,- tot €165,- en als je een jaarrekening voor je bv laat opstellen dan kost je dit gemiddeld vanaf €450,-. Voor exacte prijzen vraag je het beste gratis offertes aan.

Gratis administratiekantoor offertes vergelijken?

Door offertes te vergelijken bespaar je tot wel 40% op de kostprijs!

Start gratis offerteaanvraag