Vind het beste administratiekantoor in Bunschoten-Spakenburg

Kom gemakkelijk en snel in contact met een administratiekantoren uit Bunschoten-Spakenburg en omgeving. Vergelijk gratis offertes en bespaar op de kosten. Zonder enige verplichting.

Gratis - Vrijblijvend

Administratiekantoren Bunschoten-Spakenburg

Top 19 administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg

Compleet overzicht van alle administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg en omgeving

Gratis offertes vergelijken Bespaar tot 40% door offertes te vergelijken!

In Bunschoten-Spakenburg zijn 19 administratiekantoren beschikbaar. Op deze pagina vind je een overzicht van alle administratiekantoren uit Bunschoten-Spakenburg. Ieder administratiekantoor heeft een eigen bedrijfspagina met informatie over het betreffende kantoor. Denk aan adresgegevens, contactgegevens en bedrijfsbeoordelingen. Alle kantoren in deze bedrijvengids zijn handmatig geselecteerd door Administratiekantoorwijzer.nl.

Administratiekantoor Bunschoten-Spakenburg gezocht?

Wanneer je een administratiekantoor zoekt dan zoek je een vakkundig kantoor met bij voorkeur scherpe tarieven. Blader door het onderstaande overzicht en neem vrijblijvend contact op met het administratiekantoor van jouw keuze. Niet zelf zoeken? Maak gratis gebruik van onze (vrijblijvende) offerteservice.

Start nu je gratis offerteaanvraag!

Vergelijk tarieven van administratiekantoren en bespaar op de kosten. Via ons vind je snel en gemakkelijk het beste administratiekantoor met de scherpste tarieven!

Over Bunschoten-Spakenburg

Bunschoten-Spakenburg is een plaats in de provincie Utrecht en telt in totaal 20093 inwoners, verdeeld over Bunschoten-Spakenburg 9133 huishoudens. Per 1015 huishoudens is er 1 administratiekantoor beschikbaar.

Vind het beste kantoor met het scherpste tarief

Overzicht van de top 19 administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg en omgeving

Vergelijk offertes en bespaar op de kosten!

Administratiekantoor in Bunschoten-Spakenburg nodig?

Wordt het bijhouden van je administratie je iets te veel? Dan is het inschakelen van een administratiekantoor in Bunschoten-Spakenburg een goed idee. Administratiekantoren nemen je administratie over, zodat jij extra tijd hebt voor andere werkzaamheden. Benieuwd wat een administrateur voor jou kan betekenen?

Start gratis offerteaanvraag!

Na je aanvraag krijg je tot 5 offertes van administrateurs bij jou in de buurt. Kies het beste aanbod en bespaar tot wel 40% op de kosten!

Benieuwd wat het inhoudt om een administratiekantoor in te schakelen? Op deze pagina lees je wat het uitbesteden van je administratie inhoudt en waarom het zo fijn is om hiervoor hulp te krijgen. Je vindt hier bovendien praktische informatie en krijgt tips om het beste administratiekantoor te kiezen!



Waarom de administratie uitbesteden?

Steeds meer zzp’ers en andere ondernemers zien de voordelen in van het uitbesteden van de administratie. Hoe groter je bedrijf wordt, hoe complexer ook de boekhouding. Bovendien moet alles keurig bijgehouden worden, wat nu eenmaal veel tijd in beslag neemt. Door dit uit te besteden aan een expert houd je zelf veel meer tijd over.

Dit levert meer omzet en winst op!

Daar komt nog bij dat je zeker weet dat alles goed is bijgehouden en dat je geen problemen krijgt met de belastingdienst, als zij je administratie in zouden willen zien. Het maakt het doen van aangiftes ook een stuk gemakkelijker en sneller!

De belangrijkste voordelen:

Dit zijn de voordelen van het uit handen geven van je administratie:

  • Je houdt meer tijd over voor andere werkzaamheden.
  • Dit zorgt voor meer omzet en een grotere winst.
  • Je hoeft je niet in te lezen in ingewikkelde materie.
  • De administratie is goed op orde en je voorkomt problemen met de belastingdienst.
  • Het doen van aangiftes is een stuk sneller en gemakkelijker.

Voor wie?

Een administratiekantoor is in te zetten voor verschillende ondernemers. Zo is een administratiekantoor heel waardevol voor zzp, of zij nu net beginnen of al ervaren ondernemer zijn. Omdat zij alleen werken, neemt het bijhouden van de administratie een groot deel van hun werktijd in beslag. Zonde, zeker als zij hun bedrijf willen laten groeien en meer tijd willen steken in hun werkelijke werkzaamheden.

Daarnaast kunnen ook grotere bedrijven, bv’s en stichtingen een administratiekantoor inschakelen. Is een administratiekantoor ook voor particulieren? Als zij dit nodig hebben is dat zeker het geval. Bijvoorbeeld als zij kamers verhuren aan studenten of als ze zelf moeite hebben met de ingewikkelde aangiftes.

administratiekantoor Bunschoten-Spakenburg

Wat kost een administratiekantoor?

De kosten van je administratie hangen samen met de taken die je uitbesteedt. Gemiddeld kun je rekening houden met een tarief van gemiddeld €40,- tot €70,- per uur. Laat je alleen de belastingaangifte doen, dan kost dit gemiddeld €115,- tot €165,-. Hoe complexer de situatie, des te hoger de kosten. De administrateur is hier dan immers langer mee bezig.

Wil je als bv een jaarrekening laten opstellen, dan kost je dit gemiddeld vanaf €450,-. Ook hier geldt dat de prijs afhankelijk is van de omvang van je onderneming en de eisen die gesteld worden aan de jaarrekening.

Administratiekantoor: tarieven 2024

Klus

Gemiddelde prijs*

Belastingaangifte zzp’ers en ondernemers (W-biljet)

€115,- tot €165,-

Opstellen van een jaarrekening voor een bv

Vanaf €450,-

Debiteurenbeheer

Ontvang gratis offertes voor een prijsindicatie

Salarisadministratie

Vanaf €15,- per loonstrook

*Let op: dit zijn gemiddelde tarieven. Exacte prijs weten? Vraag dan gratis offertes aan!

Deze factoren beïnvloeden de kosten

De tarieven van een administratiekantoor verschillen enorm: er zijn namelijk verschillende factoren die hier een invloed op hebben:

  • Administratie volledig of gedeeltelijk uitbesteden: een volledige administratie uitbesteden is uiteraard duurder. Als je zelf meehelpt dan ben je goedkoper uit maar houd je wel weer minder tijd over voor je andere werkzaamheden.
  • Specifieke taken: alleen de administratie of besteed je ook je aangiftes uit? Moet je een jaarrekening deponeren of ben je dit niet verplicht? De specifieke taken die je kiest hebben een grote invloed.
  • Tarief administratiekantoor: elk kantoor hanteert zijn eigen tarieven. De kosten voor je administratie zijn dus mede afhankelijk van het tarief dat de expert vraagt.

Administratie laten doen door een administratiekantoor in Bunschoten-Spakenburg?

Vraag gratis offertes aan en vind snel een kantoor bij jou in de buurt.
Gratis offertes vergelijken!


Wat doet een administratiekantoor?

Een administratiekantoor voert verschillende taken uit voor zzp, bv’s en andere ondernemingen. De medewerkers zijn allemaal gespecialiseerd in fiscale en administratieve oplossingen. Ze kunnen je administratie deels of geheel uit handen nemen. Daarnaast zijn ze in te schakelen voor aparte taken, zoals het doen van je belasting- of btw-aangifte, het opstellen van de jaarrekening en voor financieel advies als je dat nodig hebt.

Een administratiekantoor voert onder andere deze werkzaamheden uit:

  • Administratie van zzp in Bunschoten-Spakenburg
  • Boekhouding bv’s, nv’s en stichtingen
  • Geven van financieel advies
  • Belastingaangiftes
  • Salarisadministratie

Hieronder gaan we dieper in op een aantal van de meest voorkomende werkzaamheden. Ben je nog op zoek naar een administratiekantoor bij jou in de buurt? Vergelijk dan gratis offertes!

Boekhouding

Als ondernemer ben je verplicht om je boekhouding bij te houden. Dit bestaat uit de ontvangen en verstuurde facturen, bankafschriften en de kasadministratie. Deze informatie moet duidelijk opgeslagen worden voor een minimale periode van 7 tot 10 jaar. Bovendien heb je deze informatie nodig voor het doen van aangiftes, en is dit sneller en makkelijker als je boekhouding netjes op orde is.

Je boekhouding zelf doen houdt in dat je betrokken bent bij je onderneming en dat je op de hoogte bent van de financiële staat. Maar dit kost je wél heel veel tijd: zeker als je weinig ervaring hebt. Uitbesteden betekent dat je zeker weet dat alles op orde is en je geen problemen krijgt met de belastingdienst.

Financieel advies

Omdat experts veel ervaring hebben met belastingen en fiscale zaken en regelgeving, geven zij je een goed financieel advies als je dat nodig hebt. Bijvoorbeeld als jij een grote investering wilt doen voor je onderneming, zoals een bedrijfsauto. De experts onderzoeken of dit het juiste moment is om die aankoop te doen en van welke fiscale voordelen jij gebruik mag maken. Je kunt financieel advies vragen voor verschillende zaken zoals investeringen, belastingen en bedrijfsvoering.

Belastingaangifte

Particulieren en ondernemers hebben allebei te maken met de belastingaangiftes. Behalve de inkomstenbelasting hebben ondernemers ook nog te maken met de btw-aangifte, de vennootschapsbelastingen en eventueel dividendbelasting.

Een administratiekantoor neemt je belastingaangifte graag uit handen. Je kunt de gehele aangifte uitbesteden, waarbij je de gegevens uit handen geeft en de expert de aangifte voor je invult. Je kunt er ook voor kiezen om dit samen te doen: zeker voor starters is dit fijn! Zo kun je het een eventuele volgende keer zelf proberen te doen.

Administratie uitbesteden aan een expert?

Vind snel een administratiekantoor in jouw regio en bespaar!

Financiële rapportages opstellen

Als ondernemer zijn er verschillende financiële rapportages die je moet opstellen. Aan het einde van het jaar is de jaarrekening of het jaarverslag standaard. Grote bedrijven zijn zelfs verplicht de jaarrekening te deponeren bij de Kamer van Koophandel. Daarnaast gaat het om verslagen voor investeringen, hypotheekverstrekkers, begrotingen en andere financiële overzichten.

Wil je er zeker van zijn dat deze financiële rapportages kloppen? Schakel dan een administratiekantoor in om deze op te stellen. Zonder ervaring kost het veel tijd en energie om in alle cijfers te duiken en daar de conclusies uit te halen, terwijl een administrateur dit waarschijnlijk in een mum van tijd doet.

Salarisadministratie

Wanneer je werknemers in dienst hebt, ben je verplicht om een salarisadministratie bij te houden. In deze administratie houd je alle gegevens bij van je werknemers. Hun persoonlijke gegevens, maar ook al hun loonstroken en jaaropgave.

Waarom is de salarisadministratie belangrijk?

Allereerst omdat je wil dat de medewerkers hun correcte verloningen krijgen om problemen te voorkomen. Met een goede salarisadministratie weet je zeker dat iedereen op tijd wordt betaald. Anderzijds is het belangrijk om te weten wat je medewerkers verdienen, zodat je ook precies weet hoeveel je moet inhouden voor de loonbelasting. Jij bent immers degene die dit voor je werknemers afdraagt aan de belastingdienst.

Crediteuren- en debiteurenbeheer

Een ander belangrijk onderdeel van je administratie is het crediteuren- en debiteurenbeheer. Dit is een bestand met alle inkomende en uitgaande facturen. Je ziet in één overzicht welke facturen nog betaald moeten worden en welke al betaald zijn. Met een goed debiteurenbeheer kun je achterstallige betalingen van klanten voorkomen: het is dan belangrijk om zo snel mogelijk te reageren wanneer de eerste betalingstermijn is verstreken.

Het bijhouden van je crediteuren en debiteuren klinkt eenvoudig, maar wil je hier goed gebruik van maken dan kost het veel tijd. Daarom is dit één van de werkzaamheden die administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg voor je kunnen uitvoeren.

administrateur Bunschoten-Spakenburg

Wat kan ik laten doen?

Je administratie uitbesteden kan op verschillende manieren. Welke taken je uitbesteedt, bepaal je uiteindelijk helemaal zelf. Je hebt verschillende opties:

  • Administratie zelf doen: het voordeel is dat je enorm betrokken bent bij je onderneming en je weet precies wat de financiële staat is. Wel kost je dit veel tijd, waardoor je minder tijd overhoudt voor je andere werkzaamheden. Ook is de kans aanwezig dat je onderdelen vergeet of dat je administratie niet duidelijk geordend is.
  • Administratie gedeeltelijk uitbesteden: je houdt een deel van de administratie zelf bij en besteedt andere onderdelen uit. Welke onderdelen dit zijn, bepaal je zelf. Bijvoorbeeld: je houdt zelf je boekhouding bij maar besteedt je belastingaangiftes uit. Je bespaart iets meer tijd en betaalt niet de hoofdprijs voor het administratiekantoor.
  • Administratie geheel uitbesteden: in dit geval besteed je zelf zo min mogelijk tijd aan je administratie. Fijn, want je hebt meer tijd voor overige werkzaamheden, wat betekent dat je meer omzet kan draaien! Wel betaal je meer kosten voor je administrateur.

Kwalitatieve administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg!

Vind snel een administrateur bij jou in de buurt en bespaar tot 40%!

Administratiekantoor kiezen: zo doe je dat!

Jij wilt je administratie in Bunschoten-Spakenburg uitbesteden aan een administratiebedrijf. Je gaat dan persoonlijke gegevens delen met je nieuwe administrateur: des te belangrijker dus dat je iemand kiest met wie je een goede klik hebt, en iemand die je volledig vertrouwd! Hieronder geven we je een paar praktische tips voor het kiezen van het beste administratiekantoor! Heb je hier nog hulp bij nodig? Twijfel dan niet om gratis offertes aan te vragen!

Locatie van administrateur

Allereerst is het slim om te kijken naar de locatie. Als je in persoon wilt afspreken, dan is het fijn dat je niet uren hoeft te reizen voordat je op het kantoor bent. Andersom geldt ook dat je liever niet te veel voorrijkosten betaalt wanneer de administrateur bij jou komt. Door te kiezen voor een administratiekantoor in je eigen omgeving, voorkom je dus onnodige extra kosten!

Groot of klein kantoor

Er zijn zowel grote als kleine administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg: welk type kantoor het beste bij jou past hangt volledig af van je eigen voorkeuren. Sommige mensen kiezen liever een klein kantoor: altijd dezelfde administrateur met een hele persoonlijke aanpak. Deze is erg betrokken bij je onderneming en kan je daarom uitstekend persoonlijk advies geven.

Anderen kiezen liever voor een groot administratiekantoor. Je vragen worden vaak snel beantwoord omdat er meerdere specialisten werkzaam zijn. Wel is de aanpak iets minder persoonlijk: dezelfde administrateur zal waarschijnlijk veel verschillende andere ondernemers helpen en is daarom iets minder persoonlijk betrokken bij je onderneming. Voor sommige ondernemers is dit juist een voordeel!

Keurmerken en referenties

Wil je zeker weten dat je te maken hebt met een betrouwbaar administratiekantoor in Bunschoten-Spakenburg, kijk dan of het kantoor beschikt over één of meerdere keurmerken. Deze geven aan dat zij voldoen aan strenge kwaliteitseisen en een goede klantenservice aanbieden.

Eén keurmerk om op te letten is het NOAB-keurmerk. Dit wordt erkend door banken, de overheid en de belastingdienst.

Specialisme nodig of niet?

Hoe complexer de situatie, des te belangrijker het is dat je kiest voor een administratiekantoor dat je goed kan helpen. Werk je bijvoorbeeld in een specifieke branche, dan is het fijn om te kiezen voor een administrateur met ervaring in deze branche. De administratie van een apotheker zal er bijvoorbeeld heel anders uitzien dan de administratie van een bloemenwinkel.

Waarom is het belangrijk om een gespecialiseerde administrateur in te schakelen?

Zij zijn op de hoogte van alle specifieke wet- en regelgeving voor jouw branche. Zo kunnen ze je een beter advies geven als je dat nodig hebt.

Hoe lever je de gegevens aan?

Wil je een administratiekantoor inschakelen, vraag dan zeker op welke manier je de gegevens aan moet leveren. Sommige specialisten spreken het liefst eens in de zoveel tijd persoonlijk af zodat je de gegevens dan kan overhandigen.

Anderen werken juist meer online met een boekhoudprogramma. Zo geef jij alle gegevens online direct aan en kan je administrateur deze verwerken. Het is maar net aan jou waar de voorkeur naar uitgaat.

Tarieven

Administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg hanteren allemaal een andere prijs. Wil je zeker weten dat je niet de hoofdprijs betaalt, dan is het slim om het administratiekantoor met het scherpste tarief te kiezen!

Vraag ook even welke kosten bij dit tarief zijn inbegrepen. Moet je bijvoorbeeld extra betalen als je tussendoor belt met vragen of zit dit er gewoon bij in? Betaal je extra voor jaarverslagen en financiële rapportages of betaal je één pakketprijs? Hier kan per administratiekantoor wel verschil in zitten.

Goed gevoel

Tot slot is het heel belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij het administratiekantoor. Je gaat persoonlijke gegevens delen en geeft inkijk in de financiële gegevens van je onderneming. Je moet erop kunnen vertrouwen dat het advies dat je krijgt goed is, zeker als je hier zelf weinig kennis van hebt.

Dat is de reden dat veel administratiekantoren een gratis kennismakingsgesprek aanbieden. Heb je geen goed gevoel tijdens dit gesprek? Zoek dan verder naar een andere administrateur.

Administratiekantoor gezocht?

Vergelijk gratis offertes en bespaar tot wel 40% op de kosten!

Administratiekantoor of boekhouder nodig?

Als je de administratie van je eenmanszaak, bv of andere onderneming wilt uitbesteden dan heb je de keuze uit verschillende soorten experts: een administratiekantoor of een boekhouder.

Wat is nou de beste optie?

Dit hangt af van een aantal factoren:

  • De omvang van je onderneming. Een boekhouder of accountant schakel je vaak in bij grote bedrijven en multinationals. Een administratiekantoor richt zich vooral op eenmanszaken en het MKB. Heb je 30 medewerkers of minder? Dan is een administratiekantoor een prima keuze.
  • De prijs: vraag jezelf ook af of de prijs van een boekhouder past bij de omzet van je onderneming. Vaak zijn boekhouders iets duurder dan een administratiekantoor. Voor kleine ondernemingen is het daarom slim om te kiezen voor de goedkoopste optie. Is je bedrijf al wat groter en draai je meer omzet, dan past een boekhouder misschien beter bij je.

administratie uitbesteden Bunschoten-Spakenburg

Administratie uitbesteden? Vergelijk gratis offertes!

Wil jij meer tijd overhouden voor andere werkzaamheden en toch zeker weten dat je niet achterligt met je administratie? Twijfel dan niet om een administratiekantoor in te schakelen: je weet zeker dat alles op orde is en dat de cijfers kloppen. Zo voorkom je bovendien problemen met de belastingdienst! Administratiekantoor gezocht?

Start nu je gratis offerteaanvraag!

We zorgen ervoor dat je daarna zo snel mogelijk tot maximaal 5 offertes ontvangt van administratiekantoren in Bunschoten-Spakenburg. Vergelijk de verschillende tarieven, en kies zo de expert die jou het beste aanbod geeft. Je besparing loopt op tot wel 40% op de kosten van je administratie!


Gratis offertes vergelijken

Veelgestelde vragen:

Je administratie is een verzameling van allerlei financiële en bedrijfsgegevens. Hierin houd je informatie over je inkomsten en uitgaven bij, verschillende contracten en afspraken en bijvoorbeeld je gewerkte uren. Als ondernemer ben je verplicht een administratie bij te houden en deze minimaal 7 jaar te bewaren. Je kan de administratie op papier bijhouden, maar steeds meer ondernemers kiezen ervoor dit digitaal te doen.
Een administratie bijhouden is niet heel moeilijk, maar je moet wel weten wat je moet doen. Als je net begint is het daarom slim om de hulp in te schakelen van een administrateur, zodat je zeker weet dat je geen belangrijke gegevens vergeet.

Een administratie bijhouden kost veel tijd en voor veel ondernemers is dit niet het leukste klusje. Daarom kun je ook een administratiekantoor inschakelen.
Een administrateur richt zich op het bijhouden van de administratie en andere financiële gegevens. Hij of zij kan je ook een persoonlijk advies geven. Wat de administrateur voor jou doet, bepaal jij grotendeels zelf.

Je kiest er zelf voor welke administratieve taken je uitbesteedt en wat je eventueel zelf wil blijven doen!
Vanuit de belastingdienst is elke ondernemer verplicht om een administratie 7 tot 10 jaar te bewaren. Het kan dus zijn dat de belastingdienst je na 5 jaar vraagt om je administratie te laten zien.

Het is dan belangrijk dat je alles netjes op orde hebt, omdat je anders in aanmerking komt voor vervelende boetes. Je mag de administratie zowel op papier als digitaal bewaren.
Dit hangt ervan af of je de administratie geheel of gedeeltelijk uitbesteedt. Reken op een gemiddeld tarief van €40,- tot €70,- per uur. Soms komen daar kosten bij, bijvoorbeeld als je je belastingaangiftes uitbesteedt of een jaarrekening wilt laten opstellen.

Belastingaangiftes kosten gemiddeld €115,- tot €165,- en voor de jaarrekening betaal je vanaf €450,-.